Hoofd

• Hoofdklachten door:
    • Voet-, enkel- of knieklachten
    • Spanning (schouder/ nek)
    • Jeuk/ pijn door brandwonden

Het bovenste gedeelte van ons lichaam zorgt voor zintuigen als zien, horen, proeven en ruiken.

Het zenuwstelsel is ons orgaansysteem dat een coördinerende rol speelt bij alle handelingen, zoals het aansturen van spieren, het verwerken van zintuiglijke prikkels en emotionele processen.

Veel voorkomende klachten

Maar liefst 20% van de Nederlanders heeft minimaal één dag in de week hoofdpijn. Alhoewel hoofdpijn tal van oorzaken kent, is spanningshoofdpijn een veel voorkomende variant. Het is een drukkende, knellende pijn. De spieren van de schouders, nek en schedel zijn bij dit type hoofdpijn vaak extra gevoelig.

Voor hoofdklachten bieden we oplossingen in de vorm van:

Braces/ bandages

Vanzelfsprekend zullen we eerst inventariseren waar de oorzaak van de hoofdpijn ligt. Afhankelijk daarvan kunnen braces of bandages geadviseerd worden met als doel het stabiliseren van spieren en pezen. We leveren zowel geconfectioneerde als op maat gemaakte braces. Voor deze laatste optie wordt gekozen bij een afwijkende maatvoering of bij ernstige klachten, waardoor een confectiebrace onvoldoende of geen uitkomst biedt.

Inlays (steunzolen)

Dit zijn losse inlegzolen die we geheel op maat maken. Het doel hiervan is uw voeten – en daarmee uw gehele lichaam – in de juiste positie (terug) te brengen. Inlays kunnen uitkomst bieden wanneer hoofdpijn het gevolg blijkt van voet-, enkel-, heup-, knie- of rugklachten.